Известие

Collapse
No announcement yet.

Турбо клапан проблем

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Турбо клапан проблем

    Здравейте, от известно време колата не върви, т.е. турбото не надува. До сега свяляха деботимера и общо взето беше чист, но все пак го смених с нов. Да но това не оправи проблемът. Та вчера се установи, че една мембрана дето отваря и затваря турбото на принципа на вакум, не работи.
    Разкачиха маркучето дето ходи от мембраната към един клапан (уестгейт ли е не съм сигуре, че не разбирам) а пък от този клапан пак с маркуче е вързан към общия вакум на двигателя (нещо такова ми обясниха) т.е. с едно по-дълъго маркуче прескочихме въпросния уестгейт клапан и турбото тръгна и засвири. Изкара разни чернилки (не пушеше попринцип) и майстора каза, че вероятно са се понаслоили разни чернилки докато не е работело турбото и сега ги изхвърля.
    Та казах да ми поръчат едно такова клапанче, но пък с един приятел дето имаше ядове с турбото на един пасат, като му обясних какво не е работело, той ми спомена, че тоя клапан ако се барало нещо по него трябвало на стенд или нещо такова, понеже той определя кога да отваря за да работи турбото и естесвено кога да затваря за да прдпази турбото от високи обороти.

    Стана дългичко, но дано сте ме разбрали. Та тоя клапан трябва ли ако го вземат (по данни на турбото и колата разбира се) трябва ли да се настройва на стенд или фабрично би трябвало да си е настроен.
    Оставил съм я в ръцете на едни нашенски майстори, но те нямат апаратура и компютри за диагностика. А ме е шубе да карам до някъде другаде така, че вече имам навъртяни 200 и няколко километра (така се наложи да се прибера от път) и незнам какво може да се прецака.
    Last edited by mohi; d.m.y г., 08:06.
    alfa romeo 147 1.9jtd 20.08.2001 ex
    Honda Hr-v 4x4 1.6

  • #2
    Така , както го обесняваш, става въпрос за ЕЛЕКТРИЧЕСКИ ? клапан, който управлява турбина с променлива геометрия . за колата от подписа ли става въпрос ? Някой по-запознат да кажа , дали тоз двигател е с такава турбина, за да не пиша тук ненужни работи.

    Comment


    • #3
      @добромирски

      С променлива е И няма да е лоша идея да я видят дали не е запекла, преди са се купуват соленоиди за по някоя друга стотарка.
      Last edited by trustworthy; d.m.y г., 09:06.
      _______
      146 JTD - ex
      Renault Megane II 1.5 dci - ex

      Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

      Comment


      • #4
        Ммм да, електрически е клапана. Звънях до "турбо механика ЕООД" та клапана е елктрически, и също така да не се притеснявам, че фабрично са си настроени за там съответната турбина.
        Относно турбината, днес или утре би трябвало да пристигне въпросното клапанче, и като речът да го слагат (така или иначе ще свалят разни неща дето им пречат) ще накарам да свалят маркуча към турбото да го погледнем.
        Възможно ли е нещо да съм го прецакал като съм карал така, най вече турбото.
        Last edited by mohi; d.m.y г., 09:51.
        alfa romeo 147 1.9jtd 20.08.2001 ex
        Honda Hr-v 4x4 1.6

        Comment


        • #5
          Често проблемът може да е и в самите маркучета за вакуума. напукват се главно в краищата и дори да ти работи соленоида, геометрията на турбото не сработва. Майсторите сигурни ли са, че соленоида не работи? Доколкото си спомням при един друг колега от форума проблема беше, че е трябвало малко WD40 да се капне на клапанчето, защото заяждало. Мисълта ми е - да не стане като с дебитомера, да си дадеш парите напразно и пак да имаш проблеми!
          Ex: Алфа Ромео 156, 1.6 TS '98
          Ex: Алфа Ромео 156, 1.9 JTD 16V (140 ps) '03
          Ex: Алфа Ромео 159, 2.4 JTDm (200+ ps) '07
          Alfa Romeo 146 ti

          Comment


          • #6
            Както ти е казал колегата SwappeR маркучите са първото нещо, което трабва да се провери, защото много често се напукват и това в много случаи спестява пари за покупка на излипни неща.
            Alfa Romeo 159 SW, 1.9 JTDm
            Alfa Romeo 156, 2.4 JTD
            Ex: Alfa Romeo 159, 2.4 JTDm, Subaru Legacy 2.5i,
            Alfa Romeo 156, 2.0TS

            Comment


            • #7
              Ами, ако не е проблемът в този клапан (соленоид) те ще си го върнат, т.е. няма да го купувам.
              А за дебитомера аз съм си виновен, че си го взех на своя глава , понеже колата с изключена букса на дебитомера вървеше осезаемо повече и аз реших, че може да е от него и си го поръчах.
              А иначе след обяд ще скокна да им кажа да погледнат въпросните маркучета
              alfa romeo 147 1.9jtd 20.08.2001 ex
              Honda Hr-v 4x4 1.6

              Comment


              • #8
                Както колегите казаха, проверяваш мъркучите, след което откачаш лосчето, което изилиза от вакумният клапан към турбината, и проверяваш на ръка как се движи управлението на турбината. Трява да е без никакво усилие (все едно е разкачено) с ясно изразени крайни позиции (а не да заклинва и задържа). Ако условията са изпълнени , слагаш новият клапан и караш.
                Можеш да си отвориш и почистиш и старият. Не го ръси с нищо, защото след време става още по-зле.

                Comment


                • #9
                  Може и да не е на ръка,просто трябва помпичка която прави вакуум,разкачат маркучето от гейта и създават вакуум,ако се движи нормално,значи проблема е в клапана или маркучета/те се тестват лесно,просто се пробват с уста дали правят вакуум,ако не правят се търси пробив/
                  Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                  Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                  Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                  Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                  Comment


                  • #10
                    Оправихме го, тоя електромагнитен клапан/соленоид се беше прецакал/заседнал и взех нов. Всичко си работи нормално и турбото си е на 6, няма забележки по него.
                    alfa romeo 147 1.9jtd 20.08.2001 ex
                    Honda Hr-v 4x4 1.6

                    Comment


                    • #11
                      To това не се ли казваше EGR клапан или аз бъркам. Имам някакви спомени от на Петко по колата 147 JTD 8 клапанова, че май това клапанче сменяха.
                      2.0 8V - R4 T.S -164 Super -ЕX, 2.5 12V - V6 - 155 Super-EX, 3.0 24V - V6 - GTV CF3 -EX
                      CLK 430 - V8 Monster-EX, Семейна Корола е150, 3-ка е36 за кеф

                      Comment


                      • #12
                        Мисля, че в случая става въпрос за соленоида, управляващ геометрията на турбото. За сметка на това при мен обаче май назряват проблеми с пустия ЕГР, ще трянбва да се поизцапам тея дни
                        Ex: Алфа Ромео 156, 1.6 TS '98
                        Ex: Алфа Ромео 156, 1.9 JTD 16V (140 ps) '03
                        Ex: Алфа Ромео 159, 2.4 JTDm (200+ ps) '07
                        Alfa Romeo 146 ti

                        Comment


                        • #13
                          при мен това клапанче издава някакви звуци се едно че щрака ама колата си варви и надува нормално въпроса ми е това електро магнитно клапанче трябва ли да издава някакви звуци колата е 145 1.9 жтд 99година

                          Comment


                          • #14
                            Колата ти не е с турбина с променлива геометрия и нямаш такъв клапан за който се пише в темата.Клапана за който пишеш е за EGR-a и е нормален звука който чуваш от него.

                            Comment


                            • #15
                              днеска ми направи един проблем но май ще е по добре да пусна нова тема чаках 30 секунди на светофар и после и дадох ръчка да се изнеса по бързо но колата нещеше да наеме само къдеше чак като вклучих 2ра колата развартя турбината и след това се оправи защо се получи така

                              Comment

                              Working...
                              X